Jumaat, 5 Disember 2014

Kenali vitamin c sustained release shaklee




keistimewaan vitamin c shaklee


JOM KENAL CIRI-CIRI UNIK VITAMIN C SHAKLEE BERBANDING VITAMIN C JENAMA LAIN.

1. IA BUKAN VITAMIN SINTETIK 

Suplemen yang ada di Shaklee semuanya terdiri daripada vitamin natural/organik termasuklah Vitamin C. Tahukah anda bahawa Vitamin C sintetik mempunyai kesan antioksidan dan pro-oksidan dalam masa yang sama! Bermakna walaupun ia menghapuskan radikal bebas dalam tubuh, pada masa yang sama ia juga menghasilkan radikal bebas! oh, tak semua orang tahu tentang ini kan??

2. BERSIFAT SUSTAINED RELEASE

Apabila anda memakan Vitamin C Shaklee (500mg), anda akan mendapat manfaatnya berterusan selama 5 jam! Ini adalah kerana, ia akan dilepaskan sebanyak 100mg bagi setiap 1 jam. Bermakna anda akan mendapat manfaatnya selama 5 jam tanpa henti! Ini penting kerana vitamin c juga merupakan vitamin yang mudah terhapus sebelum diserap badan.

3. 1 TABLET BERSAMAAN DENGAN 7 BIJI DAN SETENGAH BUAH ORANGE

Bayangkan dengan hanya memakan 1 biji tablet Vitamin C Shaklee, anda mendapat manfaat sebanyak anda memakan 7 setengah biji oren setiap hari! Tak perlu fikirkan tentang membeli orange, mengupas orange dan mengunyah orange. Di mana2 saja sentiasa mendapat penyerapan vitamin C. Great!


4. ADA BIOFLAVONOIDS BERSAMANYA


Tahukah anda bahawa vitamin C sintetik tidak mempunyai bioflavonoids? 
Ianya cuma semata-mata asid askorbik sahaja. Bermakna ia tidak mampu bertindak seperti vitamin C yang sebenar. wah! Apakah itu BIOFLAVONOIDS?? Nama pun pelik kan ?

*** Bioflavonoids adalah pigmen tumbuh-tumbuhan yang dijumpai banyak di dalam buah-buahan sitrus. Ia membantu dalam penyerapan vitamin C sepenuhnya dan memelihara vitamin C itu sendiri daripada oksidasi. Dan yup!  Vitamin C Shaklee ada bioflavonoids!

5. TIADA PEWARNA & PENGAWET

Biasa saya jumpa vitamin C yang berwarna / coated dengan lapisan berwarna orange, kuning even pink pun ada. Huh, sah2 pewarna kan??
Vitamin C shaklee bebas pewarna, apatah lagi pengawet. So, kalau biar lama2 kat luar, tablet vitamin c ni akan cepat teroksida dengan udara. Jadi cepat2 telan ye!

** MAL 07010987XC ialah nombor sijil KKM bagi Shaklee Sustained Release Vita-C 500mg. Dan pastinya nombor KKM ini unik untuk satu produk sahaja!



beza vitamin c shaklee dengan vitamin lain

HARGA SUPER JIMAT BULAN INI SAHAJA YE!
HUBUNGI SAYA :
MAISARAH 014-2375034
SID 889336

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

comment box

Copyright Vitamin Sihat 4 Cantik . Design by ZBS Networks
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...